fredag 13 november 2009

Du förstår säkert

att jag inte kunde sova bort den här dagen också. Så när jag lusläst GP, Hus & hem, ett par kapitel i "Mig äger ingen", kollat mailen och face book så blev jag sugen på att ta mig för något... nyttigt.

Före utrensningen i en av hyllorna; gamla saker staplade på varann

Det blev skafferiet. Herregud, det måste varit minst tre år sedan sist. Allt med för gammalt datum åkte, sammanlagt fyra påsar - ICA-påsar. Gryn, cous-cous, sesamfrön, salladsdressingar... Usch, glöm att du läste det där.

Nu är det härligt fräscht och luftigt i skafferiet. Peter kommer att tycka att det är fantastiskt. Och Karin, du kan också vara lite stolt, du brukar ju hota med att komma och rensa ibland. Nu slipper du, i alla fall skafferiet. Se så fint!

2 kommentarer:

storskrutten sa...

mycket bra, fortsätt så! Jag vet ju att det finns fler rum som jag kan rensa. en julrensning är väl aldrig fel...

Marie sa...

Kanske kan spara det värsta till dig, fast det vågar jag väl inte. Du tar det förmodligen som en stormvind;)