måndag 2 november 2009

Nu börjar

den mest intensiva veckan på länge. Kanske kommer den lägligt efter två veckors "annat" arbete (vab och kurs), kanske blir det ännu värre för att man känt lite smak av det goda livet. Kanske får jag besked om tjänstledighet till slut. Kanske blir det ljusare eller mörkare.

Jag njuter hursomhelst lite extra av denna regniga måndag förutom när jag våndas. Resten av veckan ser nämligen ut så här:

tisdag: lämna barnen 7:10, undervisa ett antal olika klasser, konferens till 17:00, tre utvecklingssamtal, inte hemma innan barnen lagt sig

onsdag: ungefär samma visa fast fler lektioner och ingen konferens, tre utvecklingssamtal, i bästa fall hinner jag säga godnatt till barnen, handla och städa inför nästa dag

torsdag: Peters födelsedag - hur gör man när han åker till jobbet 6:00 och barnen ska vara på dagis 7:10? Sång och väckning 5:30? Lektioner och en ny elevens val-grupp på jobbet, någonstans däremellan författa veckobrev, skriva klart omdömen och rätta 20 nyinkomna deckare. Hämta barnen klockan 16:00, ha mysig födelsedagsmiddag med allt vad det innebär i för- och efterarbete

fredag: lektioner som innan, fast slutar tidigt tack vare kompledighet och drar till Ullared klockan 14:00

lördag-söndag: åka iväg och fira Mårten gås i släktens hus vid Vänern

Orkar jag? Klarar jag det? Finns det något alternativ? Det är bara sex veckor kvar till jullovet sen. Det är sannerligen en tröst.

3 kommentarer:

Linda sa...

Klart du orkar det!!!! Jag tycker bara att det e så tråkigt att jag inte kunde hänga med på fredag:( Går ju i skolan till kl tre då, typiskt!!! På måndag är jag minsann ledig!!! Kram Linda

Marie sa...

Är också ledsen att du inte kunde följa med! När vi kollade almanackan var det enda dagen som funkade innan jul... Vi får ta en heldag i vår! Kram

Linda sa...

Ja, det e klart vi gör:) Hoppas inte veckan blir för körig för dig nu!!! Lämnade in min första hemtenta igår o idag började nästa kurs!!! Kram