fredag 28 november 2008

Vips! så är det klart

Hela huset är upp och ner, jag borde städa flera timmar i sträck från och med nu så att det blir fint till advent, speciellt med tanke på att jag tackade ja till en adventsfika imorgon klockan 15, när vi egentligen skulle adventsstädat. Det finns ett ganska stort motstånd att sätta igång. Tänk om man bara kunde ta Hildas lilla trollspö och Vips! Skinande, frostigt, vitt och rent, dra en sticka och tända ljusen i stakarna, tända kakelugnen, plocka fram nybakta lussekatter. Mmmm.

Innan ska jag bara...

...surfa lite
...köra en tvättmaskin
...vika tvätt från två maskiner
...plocka undan det värsta från golven

Och så skickade jag precis in ett tävlingsbidrag till det här. Tyvärr kan det inte visas upp ännu - skulle inte tro att jag vinner, men utifall att...och jag gjorde det BARA för att jag hade tiden. Mamma undrade om det var en fin vinst, om det var värt det. Det är ju inte det som är grejen. Det är nog pysselsuget som är grejen.

Inga kommentarer: