söndag 9 november 2008

Heder åt far



Och så skulle Peter få sova en hel natt, vakna med sång, ljus och paket, få en härlig söndagsfrukost och så småningom skulle vi stöpa ljus och äta middag med släkten. Vad händer? Vi står på lördag kväll och slår in paket till våra pappor. Jag blir plötsligt våldsamt illamående och tömmer lite senare hela maginnehållet, får frossa, vrider mig av illamående halva natten och kommer till slut till ro framåt morgonen. Vaknar med 38 graders feber.

Förlåt Peter! Jag ville verkligen inte förstöra din fars dag på något sätt. Och nu får du ju möjligheten att verkligen känna dig som en far hela tiden när du tar hand om barnen hela natten, dagen och kvällen. Förlåt! Jag ville verkligen inte tillbringa dagen framför repriserna, Stjärnor på is och fem avsnitt i rad av Vem vet mest? Jag vill hellre ha en repris av fars dag, ställa allt till rätta.
Grattis alla våra pappor! Det minsta, och det enda just nu som jag kan göra, är att hedra er i bild.

Inga kommentarer: