måndag 3 november 2008

Minutiös måndag hemifrån till simskolan











Måndag betyder öppna förskolan, försöka få barnen att sova en stund och sedan simskolan. Så här såg tidsschemat ut idag, under den stressigaste stunden av eftermiddagen:

14:30 Hilda sover i bilen, Einar i sängen, jag klistrar på detaljer på födelsedagskort till Peter
14:32 konstaterar att det är lim på duken, skrapar med en kartongbit bort det värsta, lägger korten i press under Hemmets kokbok
14:34 packar badväskan, lägger ner matsäck till Hilda, kollar att simkorten är med i skötväskan
14:37 lyfter upp Einar ur sängen, krånglar på honom jackan, sätter honom i bilen, packar in väskorna, växlar några ord med Hilda
14:40 backar ut från garageuppfarten, sätter på Pippi Långstrump-skivan
14:45 ringer Peter och påminner om tiden
14:55 går ur bilen, ut med barnen, ut med väskorna, fram med simkorten, tar nyckeln i receptionen, in i omklädningsrummet
15:10 har fortfarande inte helt lyckats få av barnen och mig själv kläderna och på badkläderna
15:15 bär allting från omklädningsrummet till skåpet (dumt system), går på toaletten med Hilda, duschar
15:20 sätter Hilda på en stol vid kanten med sin matsäck, tar av Einar badrocken, lektionen ska börja...upptäcker att Einar är ensam elev, jag ensam mamma och att två simlärare väntar på oss
15:25 sjunger Nippertippan, simmar några längder och tar emot instruktionen om vad vi ska öva på idag: självständighet! Ypperligt tillfälle...








När vi senare står i kassan på ICA ligger kvittot från Kock&Vin runt mitt ICA-kort. Varm om hjärtat minns jag lördagen, stoppar ner kvittot i plånboken igen och föser iväg det ur tankarna.

1 kommentar:

Linda sa...

Vilken lyx med privatlektion;-) nej, jag gillar inte heller systemet i de vanliga omklädningsrummen på vattenpalatset. Speciellt inte när man dessutom har två barn att hålla reda på!!!!!!!!! Måste bara berätta att idag är det maskerad disco på Viktors dagis och han är spindelmannen!!!! Kram