torsdag 13 november 2008

Det ordnar sig

Mina etiketter i högerspalten måste ordnas upp. Jag menar flikar som "pappor", "siffror" och "sopbilen" kan faktiskt gå in under en gemensam nämnare tillsammans med 20 andra. Jag förstod nog inte syftet med att sätta etikett först.

Lite varstans borde man bli lite mer ordnad. Det blir skönt när tid för julstädning är inne så att man får lite reda i kaoset här hemma. Inte ens min förkylning är det någon ordning på. Den sitter på ena sidan bara, täppa i ena näsborren men inte i andra, ena ögat tårar sig medan det andra är piggt och vaket. Det är väl ungefär som man känner sig varje dag som hemmamamma. Halvt småsjuk, halvhjärtat pigg på saker.

Hur kan det komma sig att jag tänker på att ordna upp saker en dag som denna, när jag för första gången på minst 15 år ska få uppleva fenomenet Ullared? Klockan 14 bär det av mot mer struktur. Eller har jag missuppfattat hela grejen?

Inga kommentarer: