lördag 12 september 2009

The winner takes it all


ringde bokstavligen i öronen när Peter stod ensam kvar nedanför scenen, då fototävlingen avgjordes idag.

-Nu är det riktigt spännande! sa den blivande vinnaren som kanske inte riktigt insett det vi andra visste.

Sedan tog han sonen på armen och gick upp för att hämta förstapriset: systemkameran, blombuketten, det inramade diplomet och förstoringen. De andra deltagarna gratulerade. Tidningen intervjuade, foton togs och allt var FANTASTISKT.

När det var över intog Einar vinnarposen och vi cyklade hem.

9 kommentarer:

storskrutten sa...

vad var det för tävling? Får man se vinnarbilden?? Vann ni en systemkamera? Vilken modell var det? GRATTIS!!!!

Marie sa...

Kolla inlägget 27 aug 2009 så finns det en länk till bilden. Temat var "Ett möte", Einar möter bordet och sömnen:) Nu är det årets bild i kommunen!!! Peter vann en Canon Eos 1000 - helt otroligt, och vi som redan har en systemkamera. Livet är inte rättvist ibland... Tack!

Sanna sa...

Välkommen in i Canon-gänget?! Min följdfråga blir givetvis vem som ska ha den nya kameran och vem som ska ha den gamla :-D

Har varit lite omotiverad på fotosidan ett tag men nu tyckte jag mig ana ett svagt kli.....

Marie sa...

Förmodligen säljer vi den nya. Fast då kan vi förstås inte åka på resor med kommunens fotoklubb tillsammans. Peter är visst välkommen i klubben nu.

Linda sa...

Så himla kul att ni vann!!!!!!! Syns på fredag, ska bli så kul!! KRAM

Amanda sa...

Härligt, grattis!

Carola sa...

Ett stort grattis, och håll er till er fina Nikon d80 tycker jag. Så jag få tips när jag någon gång slår till.

Fotoklubbar är förresten mycket roliga. själv sitter jag med i Götene fotoklubbs styrelse. Så det så:-)

Carola sa...

Var är Peters hjälm?

Marie sa...

Absolut, inget ont om fotoklubben! Vi funderar tvärtom på att gå med där. Peter önskar sig en hjälm när han fyller år. Vi är VÄLDIGT medvetna om att han inte har hjälm. Barnen påpekar det så fort vi cyklar. Kallas även vinnarskalle:)