onsdag 9 september 2009

Det är ju min...!

Dagens datum är 090909. Ett tag var jag ganska upphängd vid datum, till exempel när vi gifte oss 20050205 och än det ena datumet hängde ihop med än det andra. När barnen kom fanns det annat att hänga upp tiden på och själva siffrorna fascinerar mig inte lika mycket längre. Fast jag hajade ändå till när en elev gastade ut dagens datum i klassrummet. 090909.

För barnen blev det datumet då lilla huset kom.
-Det är ju min lekstuga! ropade Hilda.
-Det är ju min snickarboa! ropade Einar.
Lille katten sprang runt, runt och kors och tvärs och upp och ner som en galen fladdermus.

Och morfar fick en för tidig födelsedagspresent så att han från och med nu kan göra egen bubbeldricka, och ett hemgjort kort förstås som Hilda färdigställde på sitt sätt, under övervakning av sin myggbitne bror.

2 kommentarer:

storskrutten sa...

Tack för receptet! nu är det klart. om jag säger att jag fick slänga en del gurkor för att sockerlagen inte räckte så kanske du förstår vad jag menade med en sjuh-tes massa gurkor!

Marie sa...

Härligt!!!