tisdag 31 mars 2009

Soffan, tack!

Det är tröttsamt att vara tolv timmar på sitt jobb. Det är ännu mer tröttsamt att tänka på att man ska vara lika länge på sitt jobb i morgon. Det är tröttsamt att jobba. Jag är trött.

TV-soffan är inte dum. Jag är trött, för trött för att blogga. Varför väljer alltid Sune den andra soffan, den som inte vi sitter i? Distans men ändå närhet?
Och vad är det egentligen som Peter och barnen varit ute på idag? En gungande soffa och en Stina, en Alma och en Cissi i den! Ooooooohhhooooo.
När jag tänker efter var det faktiskt fantastiskt kul på jobbet i morse. När C tog ut sin kopp med rykande varmt kaffe som hon satt in i kylskåpet av misstag skrattade jag så tårarna rann.
-Och det var väl det mest normala jag gjort? sa hon förvånat.
Jaha, av vad då undrar man? Ha ha ha. Jag är flamsigt trött! Ta mig till en soffa.

Inga kommentarer: