söndag 8 mars 2009

Jag vill se igen

när jag ramlar av kälken, mamma!

Vi har tittat på videofilmen från Tandådalen idag och det finns en liten sekvens där Hilda ramlar av kälken i en uppförsbacke som hon vill se om och om igen.

Det var andra incidenter som skedde under veckan också. Peter stukade tummen två gånger så att den var dubbelt så stor som vanligt mot slutet av veckan, Ulla ramlade olyckligt på svanskotan precis innan första skidturen och gick på värktabletter resten av veckan. Det värsta och egentligen enda som hände mig (förutom den något skrikiga vasaloppsdagen) var när jag köpte ett solstick till läpparna ifall det skulle bli stark sol - vilket jag kanske inte behöver säga att det aldrig blev - och sedan glömde kvar det i jackan i det superfungerande torkskåpet. Ungefär samma effekt som med smältande stearin...

Förutom skidåkningen var det bästa med resan att få umgås allihop. Kusinerna stortrivdes tillsammans. Det vill jag se igen!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Tack för att ni lämnade alla soldagar kvar till oss när vi åker om några veckor.... :-D

Marie sa...

Ha ha, ingen orsak! Och du som till och med önskade oss sol i början på veckan... Har sällan haft en så molnig vecka:)