onsdag 25 mars 2009

Sssccchhhhh!


Det är kortmakarverkstad här ikväll. Stämpling, färgläggning, tillskärning, klistring, stansning... ja allt! Dessvärre fastnade jag på Emelies kort när jag hade tänkt göra ett antal inbjudningskort till ett väldigt gammalt hus i sommar.

Det nya sättet att färglägga - jag köpte hem ett trasigt kit för 43 kronor för någon månad sen - går till ungefär som att sminka sig med ögonskugga, fast på papper. Resultatet blir alldeles underbart, lite utsuddade milda pasteller. Imorgon ska jag visa, men först måste ju Emelie själv få se!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Uss vad jag blir avundsjuk när jag ser det där. Precis som Anna W som ritade sà fina ràdjur i trean.
Jag tycker jag är pysslig när jag sätter in kort i ramar, eller bakar en kaka :-)
Nàja, man har väl andra talanger...
Nu är snart veckan slut!

Marie sa...

Du är väl pysslig om du sätter in kort i ramar eller bakar kakor!? Och så har du ju en blogg för sjutton:)