onsdag 18 mars 2009

Lill-lördag

När onsdagen är gjord känns det som om nästan hela veckan är över då jag har så lite lektioner på torsdagen och fredagen, och dessutom sovmorgon. Kan med andra ord festa till det ordentligt på onsdagarna, kanske till och med gå på parmiddag...?

Från och med nu så tror jag dessvärre att jag vill lova mig själv att det vi gör som är på bekostnad av barnen borde vi sluta med. Visst ska man gå ut med flaggan i topp, som fisksoppan och värdfamiljen ikväll gjorde - tusen tack! Nu sätter dock barnen och jag punkt för parmiddagarna. Tack för allt roligt vi haft, nu går vi vidare... eller hem och lägger oss.

6 kommentarer:

RANA sa...

Haha, nog kan ni ha en liten skiva trots barnen..? Eller vad har jag missat?

Och hallå, vad är det dina kollegor tisslar om????? :-D

TACK för omtanken i dina kommentarer. Idag är det lite trevligare i Rana-land.

Tack igen och kramar till dig.
/Rana

Marie sa...

Ja, det kan väl finnas en och annan underton som jag utelämnat... Kram tillbaka

Nisse sa...

Ni gör rätt i att tänka på barnens bästa. Dom kan ha nog så tråkigt på vuxentillställningar särskilt om inga jämnåriga finns att leka med eller kanske inte ens leksaker. De kan ju inte vara bebisar och bara äta och sova hur länge som helst även om det vore enkelt.
Kram

Marie sa...

Tack för era kloka ord! Vi hörs efter utvecklingssamtalen. Kram

Lina sa...

Hej och kul att du hälsat på och hälsat till mig!
Känner du verkligen så att det blir på bekostnad av barnen? Jag vet inte om jag tänker på samma sak men när vi varit borta bland människor, stimmigt, trevligt, ledsen Melker och stressad mamma brukar jag alltid känna att det är så ovärt när vi prommenerar hem. Andra gånger när lille är glad och lugn känns det bara bra. Men hur ska man veta?
/Lina

Marie sa...

Ibland känns det som det alltid är på bekostnad av barnen. Just därför kanske det får vara...