onsdag 16 juni 2010

Lite nervös börjar jag bli

för att bebisen ska komma på beräknat datum, nu på söndagen den 20 juni.

Lite tråkigt skulle det allt vara att behöva dela födelsedag med storebrorsan, va? Du kan väl komma till exempel idag eller imorgon alternativt vänta en bit in i nästa vecka?

I tre dagar slapp jag smärtsamma värkar, och hade bara vanliga sammandragningar som på sin höjd är obehagliga men inte gör ont. Nu är det igång igen, molar och tar i. Kanske är det därför jag börjar bli nervös.

Barnmorskan konstaterade att bebisen var fixerad igår, och sa att det nog var därför jag haft ont. Värkarna hade gjort nytta. Våra andra barn har aldrig varit fixerade, i alla fall inte innan det har satt igång, så jag blev glad och tänkte att det måste vara nära nu. Och nervös. För den där födelsedagen. Einars alltså.

4 kommentarer:

Carola sa...

Jag håller tummarna, 16:e låter väl bra, mina föräldrars bröllopsdag och sommarfest för Götene kommun...

Marie sa...

Jag börjar på allvar tro på 29:e, som jag sa från början... Peters namnsdag dessutom.

Sanna sa...

Oh... känner igen det där. Mina var ju beräknade på samma dag. Oscar var lite tidig och Oscar blev lite sen så det skiljer 1.5 vecka på dem. Men oj vad nervös jag var inför Oscar födelsedag för att brorsan skulle komma.....

Men å andra sidan så är det ju liiiite praktiskt med om det skulle vilja sig "illa"!

Marie sa...

Vet inte vad jag vill, men egentligen inte samma födelsedag... Som Peter säger, blir det så är det väl inget att göra åt. Man kan inte gå och oroa sig. Lätt för honom att säga.