söndag 20 juni 2010

Födelsedagsprinsen


- Var det bara de härra paketerna ni hade slagit in till mig? var kommentaren efter öppnandet av de ca 15 paket vi överlämnade i morse. Öppnandet hade faktiskt gått i snabbaste laget, det tyckte väl även vi, när papper slets av och innehållet hivades iväg, medan koncentrationen hamnade på nästa.

Men annars lyckades vi nog tillfredsställa den lille prinsens önskemål om dagen. De gick ut på att bjuda på kyckling, sockerkaka och trädtårta. Middag med närmsta släkten var väl ungefär vad vi orkade med så här i väntans tider.

Dessvärre glömde vi fiskdammen och de namnade godispåsarna, men det gjorde pojken också tursamt nog.

Och den högsta önskan, den att hans föräldrar skulle närvara och inte alls vara på sjukhuset, den fick han uppfylld. Puh.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vilken fin mössa! Den har du sytt själv förstàr jag?
Grattis i efterskott, och vad bra att han fick ha sin födelsedag ifred (min mamma delar med sin 6 àr yngre bror och det var INTE populärt...)!

Marie sa...

Mössan är faktiskt köpt på IKEA. Så otroligt passande med just tre ljus... Nä, jag har hört en hel del på sistone som delar födelsedag och inte verkar så särskilt nöjda med det. Kan till och med ta att jag får vänta någon vecka till för den sakens skull. Men INTE längre!