söndag 13 juni 2010

Dagens projekt fick bli trädgården

när det inte blev bb.

För övrigt har jag vanliga förvärkar nu. Förvärkar som bara tar i, trycker neråt men inte gör speciellt ont. Mer som förväntat, för jag hade aldrig trott att vi skulle få bebis innan beräknat datum. Förrän förra helgen, och nätterna som varit i veckan. Det känns som jag kan det där nu och blir inte lurad längre, men som sagt ligger det väl mest i att förvärkarna jag har nu inte gör speciellt ont.

Värre är det väl för Peter som tycker att det känns pinsamt att åka till jobbet i morgon, när alla tror att han börjat sin pappaledighet. Han frågade mig lite försiktigt förut: "och du känner inget eller?".

Nej, jag känner mig ovanligt pigg trots en dag fylld med trädgårdsshopping och plantering, ogräsrensande och promenad. Tänk vad ett nytt plommonträd, två vildvin och ett antal perenner kan göra - både med trädgården och humöret.

2 kommentarer:

Blackm sa...

Psst... jag skrev ett litet inlägg till dig, i uppmuntrande syfte! Kram!

www.svartam.blogg.se

Marie sa...

Tack Malin! Som jag skrivit till dig känns det faktiskt liiite liiite lättare att läsa eller höra om andra som har det likadant eller värre - som om det är en bekräftelse på att bli betrodd på nåt sätt. Fast det är ju urlöjligt att tänka att någon inte skulle tro en. Kram!