onsdag 23 juni 2010

Einar har haft samma vällingflaska

sedan han var ett halvår gammal, ungefär.

Nya flaskor vi testat har kväljt honom. Och välling vill han ha, morgon som kväll. Han gosar lite med den varma flaskan mot kinden innan han dricker. En stund senare vrålar han "druckit uuuppp!".

Idag hjälpte han Peter klippa gräslök. Rätt som det var hade han klippt något mer. Stolt visade han:

- Titta här!
- Men oj, Einar!
Jag visste inte om jag skulle brista ut i gapskratt eller bli arg.
- Nu kanske du kommer att bli ledsen när du inte kan dricka välling i den flaskan, sa jag lite barskt.
- Men mamma, jag behöver den inte!
- Nähä. Kanske kan du göra samma sak med dina nappar då?
- Näää. Dom behöver jag ju.

Han frågade aldrig efter välling ikväll. Om det var för att han inte behövde eller för att han var mätt av våfflorna förtäljer inte historien.

Inga kommentarer: