måndag 31 augusti 2009

En bild i smyg

Dörren till tvättstugan har åkt igen. Jag gläntar litegrann och hjärtat smälter inför det jag ser. Våra tusslar ligger på varsitt skötbord och sover, skötborden som vi slutat använda men inte riktigt ändå tydligen.

Jag springer och hämtar kameran och knäpper av några bilder, bestämmer mig för att gå ut och ta kort från andra sidan fönstret.

Efteråt ser jag att pojken gått med ut. Efteråt ser jag honom nämligen i fönstrets spegelbild i displayen på kameran. Efteråt ser jag honom DRICKA ur regnmätaren.

Frågan är om det inte är en av de bästa bilderna jag någonsin tagit.

6 kommentarer:

Sanna sa...

Dricka ur regnmätaren... den var bra!

Min bästa bild var när Oscar, 1 månad gammal, pekar finger åt kameran!

Måste fråga lite råd. Vi ska till Ullared snart och håller på att skriva en lista med saker att köpa. Har ju läst att du varit på Ullared lite då och då senaste tiden och jag undrar vad man inte får missa att köpa ??!!!

Marie sa...

Wo hoo... Grattis till att ni ska till Ullared och hmmm.... inte missa? En kompis till mig brukar rekommendera att först gå till leksaksavdelningen, köpa allt man vill ha där och sedan gå ut en sväng till bilen för annars blir allt så fullt och svårpackat. Ganska bra tips. Barnkläder - speciellt jeans och fleecetröjor typ, förbrukningsartiklar, lite scrap-grejer, fotoalbum, fina chokladkartonger, och som sagt LEKSAKER brukar stå på min lista. Lycka till!

storskrutten sa...

Åh han är ju så underbar lillgrisen! Man måste ju testa allt. Mycket skickligt att fånga det på bild!

Marie sa...

Lillgrisen, ja det är faktiskt vad han är:)

Linda sa...

Riktigt roligt!!! Jag e sååå trött!! Ringer imorgon, jag lovar!!! KRAM

Marie sa...

Förstår om du är trött, Linda! Tycker det du gör är så spännande! Kram