måndag 31 augusti 2009

Det är inte varje kväll


man får frågan: Vill du ha en Espresso eller en kopp Lapsang souchong?

Äntligen har någon förstått hur länge Peter försökt få tag på teet från det glada nittiotalet med sting i (hans egen beskrivning). Det luktar tjära i hela köket när han låter det dra och jag är riktigt skeptisk, men visst, samtidigt nyfiken.

Espresson får vänta till imorgon. Jag tror att vi ska unna oss något extra varje kväll den här veckan.

Tillsammans med teet kom med posten en skiva heminspelad retromusik som traditionen bjuder - du vet att jag älskar dig, Carola, och av samma anledning (skivan alltså) har jag gått och nynnat på "vi låser dörren in till damernas" hela dagen. Sorry, den finns inte ens på youtube.

Så där, dags för första klunken. Jag motstår impulsen att hålla för näsan.
Baaaaaaahhhhhh! Hela mitt väsen befinner sig plötsligt i en sjöbod. Peter tycker att det är mesigt och jag är grymt tacksam att det är just mesigt. Nu behöver jag inte vara nyfiken längre. Tack än en gång!

Det är ungefär som första gången jag smakade whiskey, fast ännu mer... sjöbod. Det här kommer jag inte heller att lära mig.

Unna oss något extra varje dag. Var det så jag skrev?

4 kommentarer:

Sanna sa...

Hitta ett roligt matrecept en gång med lapsang te och räkor och något mer. Lite suspekt smak men ändå interessant på något konstigt vis!

Marie sa...

Hm, kanske vore nåt. Vad som helst för att slippa dricka allt...;)

Sara sa...

Hela den Kicki-kassetten finns på Lärkvägen......... Jag trodde att hon sjöng: "vi låser dörren in till damernas.... så går vi ut till killarna och gör våra barn"!!! Jag var ju öronbarn och hörde visst inte så bra! Kram

Marie sa...

Åh, kanske skulle komma ner och låna:) är det inte precis så hon sjunger då? Det tror jag i a f fortfarande... Förresten har jag ett helt års nummer av Allt om trädgård här om du vill ha? 2008 typ. Kram