söndag 30 augusti 2009

Den bästa dagen på länge


Jag har inte ens åldersnoja. Visst, vi har hört och sjungit flera varianter av "Vid 33, da da ta da ta da, är man passé, da da ta da ta da... eller ja, blå stetsonhatt heter den väl. Men jag känner mig faktiskt inte som passé utan som om jag har en hel del framför mig, inte minst alla fina upplevelsepresenter jag fått idag.

För när man druckit kaffe i sin nya espressomaskin
och man är nöjd med sin kurs i bildbehandling och duktig på det dessutom
vad ska man göra då?

Och när man tagit sin nya poncho på sig och shoppat loss på IKEA för alla presentkort, köpt den där härliga dubbelsängsbäddmadrassen och en lampa till köket med spottar, och sjunker tillbaka i de färgstarkt fräscha nya soffkuddarna
vad ska man göra då?

Ska man ta sin man då och avnjuta en konsert med Frida Hyvönen i den nya esprittoppen och några coola jeans
eller ska man gå en hel söndag till Hagabadet?
och när man lyssnat och diggat och fått alla sina behandlingar och är sådär härligt avslappnad och tom på tankar
Vad ska man GÖRA då?
Ja, vad ska man göra då?

Da da ta da ta da...

2 kommentarer:

storskrutten sa...

jag vill också ha en sån födelsedag, vera anser att man själv kan bestämma när man fyller år, det är bara att baka en mumintårta.
Stort grattis från alla skruttarna!!

Marie sa...

Baka mumintårta när helst du vill bli 33 då! Annars var det något jag inte fick på min födelsedag... Vad är det förresten?