onsdag 17 mars 2010

Varför verkade

det så mycket enklare att vabba idag?

Systern på dagis, sjuklingen var bättre och kräktes inte av penicillinet, pratade och var trevlig, pappan frisk själv och på så gott humör att han fortsatte greja i köket till och med efter middagen som stod på bordet när jag kom hem.

-Du ska alltid få det till att jag har det så himla enkelt och du har det så besvärligt! skrockar han i soffan. Vad var det bästa idag, Einar?
-Att leka med pippihuset!

Klart det var. Det är ju därför han äter penicillin.

5 kommentarer:

Carola sa...

Pippihus, pippihus, pippihus,
Pippihus, pippihus, pippihus,
Pippihus, pippihus, pippihus,
pippihuuuus PIPPI HUS

storskrutten sa...

Hahaha!

Marie sa...

Semla semla semlasemlasemla

SSSEEEEMMMMLLLLAAAAAAA!

Carola sa...

jag undrar om jag kommer få till något besök och semla hos er? ska ta tag i min planering nu...

Marie sa...

Du är innerligt och hjärtligt välkommen! Fast vi gör helst inte semlor i maj så rappa på!