tisdag 9 mars 2010

Energi, tack!

Man hinner glömma graviditetens trötthet när man inte är gravid. Således blir det en överraskning samtidigt som den är så bekant. Den lägrar sig och sätter käppar i hjulen för projekten. På ett sätt är det skönt att kosta på sig att ta det lugnt men när det ligger väldigt långt ifrån personligheten är det inte lätt.

Projekten ja... tror jag skrev för någon vecka sen om tre projekt vi behövde få gjorda. Hittills känns inget av dem på gång även om vi kunde imponeras av kvaliteten på fotoboken från Vasaloppsresan hos farmor och farfar i helgen, bli ännu mer sugen på att göra fotoböcker, strukturera upp senaste årens foton. Garderoben som skulle hjälpa oss med än mer struktur ligger också i träda, fast delvis i garaget. Frisyren ska vi inte tala om och jag har inte ens sökt någon ny frissa på gulasidorna.
Fast istället för att sitta och ömka sig själv med det man inte får gjort, skylla på det låga järnvärdet eller hormonerna så tänker jag under de närmsta dagarna ta tag i ett helt annat, aningen hemligt projekt. Faktiskt kan jag berätta mer om det redan nästa vecka. Förmodligen är det dumdristigt. Och förmodligen blir det inte alls aktuellt.

Så ge mig lite energi nu - för att knappa lite extra på tangentbordet. Jag behöver't. Ska bara se Mästarnas mästare först.

Inga kommentarer: