tisdag 2 mars 2010

Tre projekt

som bara är en tidsfråga innan jag/vi tar ett grabbatag i:

1. Skjutdörrsgarderob i det rum som en gång (när vi har tonårsbarn, typ) kommer att bli vårt sovrum. Idag har Peter köpt lister, konsoller, hyllor och trådbackar på Ikea. När vi har velat en sista gång beställer vi skjutdörrar och kanske ett ekskåp till badrummet från Skånska Byggvaror. Sen är det bara att monteeera.

2. Beställa digitalt fotoalbum, eventuellt på kritikerrosade Blurb, om jag nu vågar beställa direkt från USA, betala i dollarkurs och få det som fototidningarna är mest nöjda med till ett billigare pris än alla svenska fotoföretag. Ja, när bilderna är utvalda och uppladdade förstås.

3. Hitta en frisör som vill klippa mitt hår coolt utan att tjata om att färga det, till ett överkomligt pris utan för lång väntetid. Och som är max hälften så självgod som den jag gått till de senaste gångerna.

Hur svårt kan det vara? Hur många dagar ger du mig/oss?

4 kommentarer:

Sofia sa...

Pà en skala: 5.
Antal dagar: 3

Marie sa...

Schysst med någon som förstår. I alla fall svårighetsgraden... men snålt med dagar fick vi! Har dessutom redan kastat bort den första i tv-soffan med semmelfrossa.

Sofia sa...

Jag gjorde album via Fujidirekt, det tog en hiskelig tid första gàngen(fanns ju sà mycket layout att välja pà), men resultatet blev jättesnyggt. Men sà har jag ju inte jämfört med nàgot annat heller...

Marie sa...

Jag hjälpte svärmor med ett album från Fuji, har fortfarande inte sett det men hon är väldigt nöjd. Är sugen på att testa Blurb bara för att de fått toppbetyg från fototidningar och dessutom är billigast. S är det ju lite spännande att beställa från USA också:) Förresten såg jag att man kunde publicera sin blogg i bokform. Vad tror du om det?