söndag 21 mars 2010

Söndagschansen med svar på helgens kluringar

Fredagsfrågan handlade om likheten mellan en liten läcker rosa mobiltelefon och en liten läcker tårtmössa. Förutom smidigheten och just läckerheten är båda små behagliga utfall av Einars och min fredagsshopping. Men visst finns det andra likheter också som sjungande innehåll och siffran tre - tack för förslagen!
Och stopp där! Inget av dem var impulsköp. Riktigt så djupt har vi inte fallit. Eller rättare sagt; då hade jag inte skrivit det på bloggen.

Lördagsfrågan: vad jag gjorde när jag fick en timma över mellan hämtning och lämning från barnkalas en mil härifrån? Tja, efter en rejäl tur på Blomsterlandet blev det bara runt tio minuter kvar till plantering. Ingenting att diskutera, bara att flinka till fingrarna och det kreativa sinnet.

13:30

13:40

Luktar det inte liiiite vår? Pasteller och grönt, skönt. Mmmm.

2 kommentarer:

storskrutten sa...

jättefina!! blev helt inspirerad i mitt lite febriga tillstånd...

Marie sa...

Men stackare! Krya på dig så att du kan plantera nu för guds skull. Kram