tisdag 16 mars 2010

Diagnos: HALSFLUSS


Botemedel: Hela vårdturen med läkarkandidat, läkare, labbet, läkare igen, apoteket för penicillin. Sedan utlovad tur till närmaste leksaksaffär där vi införskaffade ett Pippihus så att penicillinet skulle slinka ner lättare i den lättkväljda, superstockade halsen.

Och mamman då? Pappan tyckte att pojkens penicillin borde räcka att ta sig en slurk ur - perfekt att det var flytande sa han. Att det halsonda strålar ner i nacken och att jag inte burit pojken så mycket sen han lärde sig gå är väl också en baggis, eller? Och att hans rastlösa syster hellre är hemma och vabbar än på dagis, i alla fall när mamman är hemma.

Imorgon vet jag inte. Valen är jobba, vara hemma sjuk eller vabba. Det blir i alla fall inte det sistnämnda.

Nu ska jag tvätta penicillinkräkstvätt, krama och tycka väldigt synd om liten sjukling. Kanske lite om mig själv också.

4 kommentarer:

storskrutten sa...

Åh stackars! Dessa ynkliga sjuklingar... lider med stackarn. Vera börjar hosta och vara täppt igen, min huvudvärk är jobbigt ihållande och nu kliar det i halsen. Smittar halsfluss över bloggen?

Marie sa...

Alldeles säkert. Passa dig!

Carola sa...

Pippihus är det bästa som finns mot halsfluss, jag har inte haft det en enda gång sedan jag skaffade mitt pippihus...

Marie sa...

Pippihuset är minst lika bra som penicillinet... får se om det håller flussar borta i framtiden sen:)