tisdag 23 mars 2010

Förvandlingen

När Einar fortfarande var för rosslig för att bada som vi brukar göra på måndagar ringde jag och bokade tid hos frisören. Från snälla grannen hade jag hört att det fanns en salong med en racerbil, men jag frågade ändå för säkerhets skull i telefonen:
-Är det ni som har en racerbil man kan sitta i när man klipper sig?
Kanske lät jag för ivrig när jag sa det, för svaret blev:
-Ja, för BARN!
Hm. Naturligtvis.

Första tagen med saxen

Snurrar hjulen bra på bilen?

Färdig för en åktur med matchande frisyr

Och resultatet blev faktiskt alldeles ypperligt. Om rödfärgen skulle matcha bilen eller likna idolen Pippi Långstrump förtäljer varken historien eller Einar. Att den var viktig förstod man i vilket fall på att han två gånger i minuten närmsta timmen frågade "Är den kvar?" och var stolt som en tupp (passande nog) när han visade upp sig vid simskolans slut.

2 kommentarer:

Carola sa...

Fast visst blev du lite ledsen när inte du fick sitta i bilen, erkänn!

Marie sa...

JAA! Jag erkänner.