måndag 25 maj 2009

Vånda

Det känns lite som en ond cirkel nu. Hur jag än vänder och vrider på jobbsituationen så får jag det inte att gå ihop utan blanka ögon.

- jag våndas för hösten med yngre elever än jag någonsin haft, för alla konflikter, åtgärdsprogram och för att arbeta i ytterligare ett nytt nav
- det som jag förut tyckte om med att vara lärare har försvunnit under den jobbigaste av alla terminer hittills i yrket
- om jag säger upp mig, eftersom jag inte får tjänstledigt, låser jag dörren bakom mig mitt i anställningsstoppet och kan förmodligen aldrig komma tillbaka

Vad vill jag? Vad borde jag? Vad måste jag?

4 kommentarer:

Sanna sa...

Låter som du står inför ett svårt val. Hoppas du hittar rätt, det är svårt när hjärna och hjärta ska samsas......
Är ju fruktansvärt nyfiken på alternativet men jag får nog hålla mig tills beslutet är taget :-)

Marie sa...

Vill ju gärna skapa lite spänning i bloggen, men visst jag kan väl avslöja att det har något med ett visst familjeföretag att göra...

Sofia sa...

Kan ni leva pâ Peters lön? Go!
Om inte: hav tâlamod!
Sex mânader är en kort tid för vad som helst, särskilt att komma in i jobbrytmen efter längre mamma-ledighet och med barn som man ständigt vill hem till.
What doesn't kill us makes us stronger...
Med de alternativ du har kanske du kan förhandla med dig själv, tex jag ger det sex mânader till och sen säger jag upp mig?

Marie sa...

Nä, en lön kan vi definitivt inte leva på, hur glamoröst än livet kan verka...!? Det verkar bli tjänstledigt till våren istället så att jag kan sätta mig in i pappas affärer.