onsdag 13 maj 2009

Bra och dåligt med klassresan


På vägen hem överröstar ungdomarna varandra gång på gång och när tåget stannar mitt i skogen utan ström önskar jag mig bara bort. Som tur är blir det ett kort uppehåll och hemresan kan fortsätta.

Det har trots små incidenter varit en lyckad resa, med allt vad Stockholm hade att erbjuda på bara en dag.

Innan min kollega sluter ögonen bredvid mig på tåget säger hon:
-Den största behållningen var nog ändå silverskorna.
Och jag får vara beredd att hålla med. Vickans silverskor!

Vi fick se genom fingrarna när eleverna retade en av högvakterna intill bristningsgränsen, eller när en annan kastade slimeboll på NK:s skyltfönster. Vi lät inte sådana saker förstöra vår dag.

Men silverskorna... de gick rakt in i hjärtat.

2 kommentarer:

Amanda sa...

ujujuj
me likey

hade dom varit mary janes, med rem, så hade det varit mina drömskor

metalliska dojor är så otippat smickrande

Marie sa...

Inte sant!?