tisdag 19 maj 2009

Kärlek vid sjunde... ögonkastet?

Idag är det sju år sedan Peter och jag såg varandra första gången. Det är inte precis några sju svåra år och jag hoppas inte att de kommer härnäst heller.
Det började med champagnefrukost vid 10-tiden och fortsatte i en lång rad saker som kubb, krogar, ytterligare frukost, grillparty. Jag minns att jag inte orkade med hans tempo i aktiviteter. Jag minns att jag inte trodde att jag mött Mannen. Ganska snabbt insåg jag både det ena och det andra och sen var det bara att... hänga med.
Nuförtiden drar ingen av oss så mycket i aktiviteterna. Senast för tio minuter sedan pratade vi om att det hade varit roligt att inspirera varandra mer, till exempel i trädgården.
Nä, nuförtiden är det väl mer så att jag sitter vid datorn och han vid sporten. Det låter tråkigt men vi dricker i alla fall te tillsammans. Och då trivs vi.

4 kommentarer:

Amanda sa...

mysigt

vardag är bäst

Linda sa...

GRATTIS får man löv att säga då!!! Kram

Sofia sa...

Grattis pà sjuàrsdagen! Tiden gàr fort när man har roligt!

Marie sa...

Tack! Ja inget går väl upp emot vardagens charm...