söndag 9 maj 2010

Startskottet i bollkarriären?

Förmodligen inte. Peter tyckte att fotbollslekis var riktigt dåligt för Hilda. Hon såg visserligen lite ledsen ut när han sa det och på bilderna tycker jag hon ser ut som om hon är på G.
Men 50 barn, tre tonåriga ledare och en Hilda som hamnar sist i kön hela tiden - så kanske vi inte vill tillbringa söndagsförmiddagarna. Man kan inte låta bli att tänka på hur skolperioden kommer att bli, vilka klasskompisar och vilka lärare hon kommer att få. Tryggheten. Välbefinnandet. Eller frånvaron av densamma.

Fast det är ju faktiskt ingen idé att deppa ihop över tanken. Möjligen över 350 kr till 6 tillfällen fotbollslekis.

4 kommentarer:

Sanna sa...

Aj då ... Men vad tyckte spelaren själv då?

Oscar spelar i ett "riktigt" lag. Det är verkligen superbra. Så bra att det förtjänar ett eget inlägg i min blogg så småningom - tackar för idén ;-)

Marie sa...

Spelaren själv grät tre gånger under träningen, bara en sån sak... Men nästa gång blir det ändringar har jag fått veta efter mailkorrespondens.

Linda sa...

Viktor kunde ju tyvärr inte komma denna söndagen, men de andra fem gångerna ska han vara med o han längtar så jag hoppas det blir bra!!! KRAM

Marie sa...

Åååhh! Hilda kommer att bli glad när jag säger det! Du vet att det inte är förrän den 23:e? Kram