tisdag 18 maj 2010

Rabarber och annat i trädgården

Japp, rätt gissat, pojken åt rabarber - med någon sorts skräckblandad förtjusning. Surt, spännande och somrigt.

Och är det något som vi verkligen lyckas odla här så är det väl rabarberna. I ett par veckor har de varit stora som elefantöron. Och goda!

Igår var det trädgårdsdag på dagis. Jag gjorde inte ett handtag, mer än fotograferade och pratade med barnen, föräldrarna och fröknarna.

Lite energi sparade/samlade jag nog på det för idag gick Peter och jag ut och rensade här hemma efter nattningen, i den varma fuktiga kvällsluften, vi och myggorna. Hela trädgården känns eftersatt. Vi behöver rensa, gräva rabatt vid spaljéstaketet och göra något åt jordhögen bredvid lekstugan som smutsar ner hela altanen.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Oh ja vill gärna ha nàgra med posten! Du missade väl inte att mina 2-centimeters blev överkörda med gräsklipparen :-(

Marie sa...

Ååååh neeej! Och förlåt men jag kan inte låta bli att skratta lite... Ett tips är annars att avgränsa dem med stenar eller nåt:)