torsdag 4 september 2008

Tomma uppslag och pyssel

En halvtimma av min "barnen sover"-tid har nu gått till att försöka genomföra en funktion på bloggsidan. I sinom tid lyckas jag väl, och jag tänker inte för tillfället avslöja vad det handlar om.

Känner mig en aning disträ och kanske som om jag inte fullt utnyttjar tiden som jag borde. Det finns nämligen något jag verkligen borde göra som jag inte heller tänker avslöja just i skrivandets stund. I stället hittar jag på en massa saker att göra som jag inte alls behöver. Till exempel sitter jag här med mitt fotoalbum, där jag av misstag har ett tomt uppslag mitt i albumet. Det är för sent att göra något åt saken eftersom tio sidor efter uppslaget är fyllda med redan inklistrade kort. Men så häromdagen satt jag och stansade ut några coola jordgubbar (om nu jordgubbar kan vara coola) som jag klistrade upp på ett glittrande gult långsmalt papper. Jag ska använda dem till locket på en av mina pyssellådor. Locket är ganska slitet och jag behöver klistra på ett nytt svart papper som grund. Och istället för att köpa ett svart papper kom jag för en stund sedan på att man kunde ta ett papper ur fotoalbumet. Riva ut det, dra bort korten, klistra in korten en sida tidigare så att jag inte längre har ett tomt uppslag. Vad lönar sig egentligen? Förmodligen inte pyssla alls men det är väldigt roligt...

Mannen kom hem och barnen sover-tiden är slut när hans myndiga stämma hörs i hallen. Såklart undrar han vad jag håller på med när jag fotograferar pyssellådan. Nåväl, det finns som sagt viktigare saker man kan göra. Nu väntar en kväll med väninnorna jag lärde känna under Hildas bebistid. Vi ska ta tåget till restaurang i kväll. Karin som är stormagad tar förmodligen bilen men Linda och jag kan smutta vin i baren ända tills vi tröttnar.




2 kommentarer:

Linda sa...

Visst var vinet gott:-) Vilken fin blogg du har, jättekul!!! Kram Linda

Marie sa...

Oh ja! Mayu kan vi gärna rekommendera...! Och tack!