onsdag 3 september 2008

Tid för nonsens

Det finns saker man borde, saker man måste och saker man vill... Just nu har jag inga måsten, vissa borden och ... något jag vill? Skriva några rader på bloggen och sedan kanske göra ett kort till svärfars födelsedag? Jag är nästan 100% säker på att Einar sover nu ända tills Hilda ska hämtas från dagis. Jag vet väl vad jag inte vill, nämligen flytta alla telefonnummer som inte fanns på simkortet från den gamla mobilen till den nya. Känns som ganska onödigt och tråkigt arbete. Något jag inte heller vill är att fortsätta spola teakmöbler med högtryckstvätten, det är INTE roligt.

Mammaledigheten är ganska skön nu ändå. För första gången vet man att barnen sover och att man får lite tid för sig själv varje dag. Man är inte utarbetad, snarare skulle man behöva aningen mer stimulans för hjärnan. Man kan rensa hemma. Man är glad för det lilla.

Inga kommentarer: