måndag 31 januari 2011

Ena lista

som kommer från en av favvo-bloggarna kör jag idag:

TA UPP NÄRMASTE BOK, SLÅ UPP SIDAN 18, RAD 4. VAD STÅR DET DÄR:
"Stenarna är uppblandade med grillkol och champagnekorkar"
(Amanda Hellberg - Döden på en blek häst)

VAD VAR DET SENASTE DU SÅG PÅ TV:
Delar av "Familjen Annorlunda". När jag ser det programmet brukar jag känna att vi har det så lugnt och skönt - och rent - här hemma!

BORTSETT FRÅN DATORN, VAD HÖR DU PÅ JUST NU:
Kulturnyheterna på SVT.

NÄR VAR DU SENAST UTOMHUS OCH VAD GJORDE DU DÅ?
På badhuset med hela familjen i min gamla utslitna bikini. Einar ramlade i som så många gånger förut. Idag var det från en flytmadrass och det var inte djupare än att han kunde hoppa upp och ner på botten för att hämta luft, men med skräck i blicken de sekunder det tog för mig att fånga upp honom.

Vänta nu, utomhus? Vi mellan bilen och badhuset, alltså. Och tillbaka.

VAD HAR DU PÅ DIG?
Svarta byxor, ett vitt linne, en grå kortärmad tröja, en grå stickad trekvartströja och över det en rosa fleecetröja för att jag blir frusen sent om kvällarna.

VILKEN VAR DEN SENASTE FILMEN DU SÅG?
Kommer inte på någon på rak arm, ser mest tv-serier. "Sherlock" igår - får man räkna den?

SKULLE DU ÖVERVÄGA ATT FLYTTA UTOMLANDS?
Det skulle kännas väääldigt komplicerat just nu, samtidigt som det hade varit bäst om man nu skulle göra det att göra det innan barnen blir för stora. Får Peter ett toppenerbjudande på ett toppenställe och jag fick möjlighet att skriva eller gå någon riktigt rolig kurs under tiden så kanske. Men förmodligen inte.

Inga kommentarer: