måndag 6 december 2010

Se här kreatörer, pepparkaksbagare och bloggare

Vilken skojig tävling på den här sidan om man har tid och lust.

Lust har jag men kanske inte tid.

Sa just till Peter vad jag önskar mig i julklapp: att få skriva en dag i veckan. Som ett prov eller en början, om man nu har något på gång. Kanske har jag det.

Har faktiskt en bra idé till pepparkakstävlingen också. Det låter som idéerna sprutar och när jag tänker efter så blir det viss tid för reflektion och fantasi ganska många gånger varje dag, exempelvis när man drar i overalldragkedjor, skokardborrar, kör bil och vagn och inte minst när man plockar i och ur disk- och tvättmaskin.

Kanske hinner man skrida till verket.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Skojar dom? Eller kan man på allvar vinna en stekpanna eller Mariah Careys julskiva???
Hahahahaaaaaaaaa
Vet dom hur myckat jobb det är att baka pepparkakor???

Marie sa...

Men åååhh... det är ju inte det som är grejen Sofia! Det är ju att locka fram den kreativa sidan:-) Kavla, tänka, pynta, skapa... Kommer du inte ställa upp?

Tycker det hade varit schysst med en stekpanna eller en skiva förresten så hade jag haft de två första klapparna klara;-D

Sofia sa...

Nä om jag ska vara kreativ och pysslig så måste jag ha en bra belöning eller göra något som eftervärlden kan beundra lääänge :-)


Nyfiken på VEM som skulle fått den där skivan...

Marie sa...

He he he. Nu jäklar ska jag vinnna skivan:-D Det är bara att anmäla intresse i form av önskelista till tomten! Tänk vad härligt att baka pepparkakor till Mariah om jularna;-)