onsdag 8 december 2010

Pepparkaksfrossa!

Vi har haft pepparkaksverkstad här hemma idag, med kristyr och strössel och alla roligheter man kan tänka sig.

Vill tillägna en varm vante till finska renoverande käraste Karin som fyller år idag. Grattis vännen! Hoppas du har en kakelfri dag idag!

Och jag vet, glamour, bling och rosa är kanske inte din favorit men ack så gott. Därför blev det en vante och inte en prinsesskrona. Ska jag stoppa den i ett vadderat kuvert förresten?

Den andra bilden är mitt bidrag till Blinga julen-tävlingen. För vad är mer glammigt än en äkta prinsesskrona? Den är dekorerad med kristyr i vitt och rosa samt tre sorters strössel av märket Dr Oetker: gyllene sockerpärlor, dekorationspärlor och jordgubbskulor.

Tack för mig.

3 kommentarer:

Amanda sa...

ååå
jag vill äta'n!!

(SNYGG rosa kristyr)

storskrutten sa...

Åhhh, tack!!! smarrigare present får man ju leta efter! Spara den tills vi ses, jag äter gärna upp den :)
Kram!!!!

Marie sa...

Den finns här för dig i (O)tryggt förvar;-D