onsdag 1 december 2010

Pilliga saker

är mitt stora huvudbry. Kanske kan man inte tro det eftersom jag möjligen kan uppfattas som den pyssliga typen.

Men det måste vara saker som kan gå undan lite. Till exempel gillar jag jästbröd och bullar hundra gånger bättre än kakor.

När det blev fler och fler fula ord i köket igår kväll, pilligare och pilligare och kladdigare och kladdigare och det värsta av allt...: så tidsineffektivt på något sätt, så frågade jag Peter varför jag aldrig kan det där med småpill.
- Du kan väl liksom inte tåla dig, sa han tröstande.

Sant. Det ska gå fort men ändå bli perfekt direkt. Annars kan det kvitta.

- Men så vill du ju så gärna göra ett pepparkakshus för barnens skull, fortsatte han. Och det blir jättefint fast du inte tycker det själv.

Jag som lovade barnen finare än på bilden. Trodde att jag kunde liksom. Och det är inte ens ihoplimmat än. Hemska tanke att ställa sig med smält socker och... pilla. Han får nog göra det istället. Verkar inte det som en bra lösning?

Inga kommentarer: