fredag 31 december 2010

Årslista

Får bli en liten sammanfattning i år igen. Känns redan som en tradition.

Årets bedrift:
Att klämma ut en Tage. Alternativt kan min farmor gjort en ännu större bedrift som fyllde 100.

Årets bittra: Att Peters jobb tar mycket tid. Och att vi överhuvudtaget har brist på tid för oss själva, till exempel till att sitta ner någon gång och läsa tidningen. Å andra sidan har jag fördelen att vara mycket mer med barnen än om jag jobbat och det är inte bittert.

Årets bästa semester: Skåne med stora, lilla familjen inkluderat månadsgammal bebis.

Årets nytillskott: Det tenderar att upprepa sig här, men är man ny så är man. Tage.

Årets förlust: Egentid.

Årets vuxenpoäng: 40-årskalas, jul hemma hos oss med 12 personer. Enbart svenska semestrar. Större planering i alla umgängessammanhang (och ändå blir det av någon anledning kaos allt som oftast)

Årets fysiska förändring: Bort med stora magen. Om ändå hängmagen kunde gå bort lika lätt... Tage kanske har stått för en större förändring förresten, från liten böna till en 7-kilos grabb.

Årets nya kändisförälskelse: Nya? Vet inte ens om vi hade någon gammal.

Årets mest gåshudsframkallande låt: Ja, inte är det "en rosa helikopter" i alla fall, som dagligen ekar ur bilstereon på barnens begäran.

Årets läsupplevelse: Kanske någon ljudbok i våras, annars är det dött på den fronten tyvärr.

Årets insikt: Att vara fem i familjen är ett större projekt än man trodde. Kanske också insikten om att man måste våga ta steget för att komma någonstans. (och jag menar inte att jag gjort det, bara att jag förstått)

Årets teve-besatthet: Vinter-OS säger Peter tveklöst. Kan hålla med och tillägga det kungliga bröllopet.

Årets fest: Peters gubbfest? Eller kanske nyår? *hoppas*

2 kommentarer:

Sanna sa...

Listor är kul... jag snodde den rakt av... ja fast inte svaren då!

Tage borde väl gott kunna räknas som bedrift :-)

Marie sa...

Bra! Ska genast kolla!

Och visst, han är en bedrift:-D i sig själv helt enkelt...