fredag 29 oktober 2010

Kanske är det ändå så att skrivandet

börjar uppta lite av min tid igen.

Men inte så mycket att jag tänker anmäla mig till skrivarmånaden som tycks dyka upp lite oväntat på alla möjliga sajter man tittar på. Mina projekt just nu är helt enkelt inte tillräckligt långa, vill inte bli tillräckligt långa, är så att säga av andra genrer.

Annars har jag provat på det där med att skriva på tid förut, när jag deltog i tävlingen på www.kapitel1.se för snart två år sedan. Där ligger fortfarande mitt ordbajsade råmanus som jag skulle kunna sätta mig och redigera om och om igen om andan föll på. Framför allt är det nog ytterligare en story som behövs, parallellt med den befintliga. Det är liksom för lite personer med i texten.

Här får man för övrigt en ganska bra motivering till att inte delta i den världsomfattande skrivarvåndamånaden.

Ändå, ju mer jag tänker på det, ju mer vill jag anmäla mig. Fast kanske hellre nästa år.

Inga kommentarer: