onsdag 27 oktober 2010

Besvärligt med dopminne

Flera veckor efter dopet
ska den på igen av någon anledning
faktiskt känns det lite snopet
äldre lilla jag vill inte alls ha klänning

Visst, sidenbandet rättså kul
och fårskinnet som vanligt härligt
men fötterna fastnar i spetsastrul
och halsen rosslar så besvärligt

Min lilla näsa rinner
och jag orkar inte mer
fånga ett leende - mamma hinner?
kan inte hjälpa mungipor som går ner

Nu kan jag inte längre skratta
gillar nog inte det här med dop
mamma kan du inte fatta
foto och förkylning går inte ihop

2 kommentarer:

storskrutten sa...

Åhh, gulligt! Fast jag kan hålla med om att förkylning inte hänger ihop med något.

Marie sa...

Nej förkylning är såå tråkigt. Men den är nästan över för hans del ikväll. Och jag tror inte vi ska klaga, med tanke på hur ni har det!