onsdag 8 september 2010

Vad blev det av en dag på stan då?

Min tandläkartid på avenyn igår gav mig dessutom ett par timmar på stan, att ägna åt precis vad jag ville.

Gissa vad jag gjorde?

Spenderade stor del av tiden på Lindex, för nya kalsonger till Einar, strumpbyxor till Hilda, varsin tröja med ärmar som går ända ner över handleden till skillnad mot alla de andra, en present till en bebis som snart ska komma till världen och två par strumpor till Tage.

Spenderade ungefär lika mycket tid inne på Bokia, främst på barnavdelningen, och gick sen in i en affär som sålde souvenirer och köpte några älggrytlappar och annat med betoning på svenskt, att skicka till USA.

Stod och tvekade utanför Chop Stix sushibar men bestämde mig för att låta bli med tanke på den nyputsade munnen och tidsbristen och köpa med hamburgare istället.

Ganska nöjd är jag ändå. Fick ju en alldeles egen present:

Funderade sedan över varför man sätter fokus på barnen och tycker att det allra roligaste faktistkt är att köpa till dem. Går man hemma så har man kanske dem på hjärnan? Fast det spelar ingen roll för det är samma sak när man jobbar. Det är roligt att ha fina, glada barn och då blir man glad själv i slutändan. Det behöver inte innebära att försaka sig själv, eller?

Inga kommentarer: