måndag 13 september 2010

Överkänsligt

Med tre barn har det hittills bara varit jobbigt ett fåtal gånger, kanske en handfull.

Hittills sa jag.

Vi har bestämt hamnat i ett nytt läge. Så här ser det ut:

Som jag skrev i bloggen åt jag två kantarellmackor igår. Tage har haft svåra magsmärtor hela dagen, gnällt och gnällt och gnällt. Om jag bara tänkt på det kunde jag såklart avstått...

Förutom att bära runt honom bär jag på ett tungt virus som sitter i halsen och retar och strålar ut i öronen. Efter en och en halv timme med Hilda på badhuset - bärandes Tage hela tiden, finns det egentligen inget ställe på kroppen som inte gör ont.

Ändå tror jag att den som har det värst är den myggöverkänslige, nyligen hemkommen från värmland.

Förutom örat är fotleder och fötter illa åtgångna efter en liten barfotadans i skuggan igår eftermiddag. Som lite extra grädde på moset (eller salva om man så vill) har han feber, antagligen en del av reaktionen.

Nej förresten, den som har det värst är förstås Peter. Alla vet väl hur det är när en man är förkyld? Det är liksom inte bara en förkylning.

3 kommentarer:

Carola sa...

Stackars Peter...

storskrutten sa...

Nej, inte stackars Peter, inte ett dugg. Stackars Marie och Tage och Einar!!! :)
Krya på er! (allihopa)

Marie sa...

He he he... Peter säger att du alltid är himla trevlig Carola:-) Och till dig Karin, kanske man kan säga tvärtom;-)))

Vi hostar och nyser på här hemma. Tycker lite synd om, dricker lite te och snyter oss. Einars svullnad har gått ner lite.