lördag 11 september 2010

Det finns kanske 10 anledningar

till att Tage och jag hoppar över den årliga kräftskivan i Värmland:

- med sex familjer, varav fyra barnfamiljer blir det hysteriskt trångt inomhus
- i värsta fall kan man inte vara ute på grund av myggen
- utedass känns komplicerat med mygg och tre små
- Tage får ont i magen av skaldjur
- jag har ont i halsen
- nattsömnen är sporadisk som den är och det är fantastiskt bekvämt att vara hemma med skön säng, stor kudde bakom ryggen och rejäl amningskudde på natten
- Tage blir väldigt ledsen av alltför långa bilresor
- jag kan hinna med en hel del hemma på 24 timmar utan två små marodörer

Okej, det blev åtta anledningar. Men det känns som det är tillräckligt.

Tråkigt är det i alla fall. Utan Peter, barnen och släkten.

2 kommentarer:

Sanna sa...

9. För att du för en gång skull ska få sitta på toan i fred..
10. För att få en chans att känna den goda smaken av varmt kaffe istället för kallt :-D

Själv är jag helt solo. Ingen karl och inga barn. Det är skönt.... Har ätit långfrukost vid TVn... (aja, baja mamma!!!). Planen är att hinna bädda rent i alla sängar, göra rent espressomaskinen, byta vatten i akvariet samt att få frisk luft i form av en långpromenad innan alla mina boys invaderar huset igen!

Marie sa...

Fniss! Helt sant!

Jag sanerar soffan, scrappar lite och har planerat att sortera kort vid datorn. Och så kurerar jag förkylningen också...