torsdag 30 september 2010

Kalla det skryt

men det är inte hela sanningen.

Det här med shopping, det är inte många som är lika effektiva som jag i kategorin. Faktiskt vågar jag nästan säga att ingen annan är det. Synd då att man gör det så sällan. Fast det tycker förstås inte Peter.

Ta en dag som denna. Peter hemma från jobbet 18:40. Tage har just ätit en sista slurk för kvällen (som senare visar sig vara näst sista), jag lyfter luren och säger till grannen att jag kommer om fem. Vi är i köpcentrat 19:10. Klockan 20:00 har jag köpt mer saker än vad man kan räkna med hjälp av alla fingrar och tår man har.

Och så nöjd man är sen. Endorfiner för åtminstone en hel vecka. Dessutom laddad (och uppklädd) inför farmors 100-årskalas och Tages dop.

2 kommentarer:

Linda sa...

Va härligt med shopping:) Nästa vecka är det jag som åker till Ullared, tjohoo!!!! Kram

Marie sa...

Åh! När? Nääär?

Hade gärna hängt på men vi har ju dop på lördag...