tisdag 14 september 2010

Tidiga kalasförberedelser

Familjens enda friskus har fått iväg sina kalasinbjudningar efter en hel del möda med att skriva alla namn på både kort och kuvert. Hon var mycket bestämd på vem hon ville bjuda och inte, så bestämd att jag blev förvånad och ifrågasatte. Till exempel:

- Vill du inte bjuda X från dagis?
- Nej, hon är inte min kompis.
- Men då kommer ju inte du att få gå på hennes kalas sen?
- Det vill jag heller inte, för vi är ju inte kompisar.
- Nähä, men X och X och X då?
- Nej, alla killar på mitt dagis är alldeles för busiga.
- Okej. Men X då?
- Nej, jag vill inte bjuda någon som är 3 år, bara Einar.
Einar fick en egen inbjudan och läste högt för sig själv:
- Välkommen Einar, på Hildas bajs- och kisskalas på lördag. Tack Hilda! Det ska bli kul.

4 kommentarer:

Blackm sa...

Hahaha, Kiss-och Bajskalas.. ja, men det blir ju mycket billigare så än att dom får för sig att dom ska bjuda hela klassen på bowlingkalas, med tillbehör...=)

www.svartam.blogg.se

Sofia sa...

Och jag som kommer ihàg godistàrtan fràn förra àret och hoppades att jag skulle bli bjuden :-( Men, det är klart, jag har ju en 3:a i min àlder sà det gàr ju inte.

storskrutten sa...

hahaha! Det är säkert inte roligt för dig och Peter med alla kiss och bajskommentarer men för oss som slipper höra dom varje dag är det väldigt roligt... Heja einar!

Marie sa...

Ha, Hilda är dock väldigt bestämd på punkten att det inte blir kiss- och bajskalas...

Och tyvärr, Sofia, du är ju inte hennes kompis;-) men godistårtan är beställd i år igen, så du kanske i alla fall får njuta av den här på bloggen.

Ja, Karin, vi är väldigt trötta på att ständigt få frågan om det blir bajskorv till middag eller kanske bara vart "min bajs" (i egenskap av strumpor, stövlar, böcker eller annat) är någonstans egentligen.