fredag 6 augusti 2010

Idé till reportage

Sedan vi kom hem från lilla semestern igår kväll går jag i skrivartankar igen. Det var ett tag sen sist, så det känns... välkommet på något sätt.

Kanske vill någon familjelivs- eller föräldratidning köpa ett reportage om hur det är att resa med tre barn, varav en spädis? Kanske med lite små incidenter i stil med punkterat barnvagnsdäck? Eller amning i bärsele i ösregnigt Ullared? Kanske en skildrande jämförelse av olika boenden?

Om skoskav och plåsterjakt i Ystad?

Om glassen på glassbåten i Åhus?

Om sommarstaden Varberg?

Jag tror jag ger det en chans.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Bara gör't!
Och sälj in strax efter nyår, för det är då dom jobbar med pressläggningen för sommaren.

(Lusläs resereportagen i föräldratidningarna i alla sommarnummer du kan hitta från i år först och kopiera formulan och ungefärliga antalet ord - då gör du't lätt för dom att köpa din text)

Marie sa...

Tusen tack för tipset! Så enkelt, och ändå kanske jag inte tänkt på det så... Ska genast bege mig till bibblan! Kram på dig!