fredag 13 augusti 2010

Energiskt?

Peter är på egen semester idag, havskajak med tältövernattning i Marstrandstrakten. En perfekt avslutning på semestern - att komma bort från allt, stänga av telefonen och kanske till och med hjärnan och bara vara nära naturen.

Perfekt för honom. Resten av familjen har haft det körigt. Mest mamman förstås. Blir det så här i höst får jag nog skaffa en nanny, fast är det som idag skulle det inte hjälpa. Barnen föredrar nämligen mamma HELA tiden fast alla vill hjälpa till och Tage skriker. På mamma lackar svetten. Tänker: hoppas verkligen Peter har det riktigt bra nu, så han får mycket energi över till sin familj.

Tage höll en jämnårig tjej i handen idag för första gången i sitt liv, söta sysslingen Saga. Fast det skiljer många år på mig och min kusin lyckades vi tajma in bebisar samma månad. Hur stor sannolikhet är det för en sån sak?

Förmodligen mer sannolikt än att Peter kommer hem fylld av energi efter tuff paddling. Suck.

2 kommentarer:

storskrutten sa...

Jag avundas dig inte! Jag tycker det är svårt att få ihop det med två. Vissa dagar kommer det nog vara helt kaos, andra dagar kommer det att flyta på hur bra som helst. Se till att ta hjälp från alla släktingar som kan vara barnvakter.
Jag brukade i dom mest hektiska stunderna trösta mig med att bebistiden ändå är ganska kort... Fast lite avundas jag kanske mysiga amningsstunder med nyfödd supersöt bebis...

Marie sa...

Ibland vet man ju verkligen inte vad man håller på med och ordet är verkligen KAOS... men man ångrar förstås ingenting. Tvärtom:-)

Möjligheten att dela upp föräldraledigheten på ett annat sätt finns ju också, jobbar man någon dag i veckan efter jul så tror jag det känns mycket mer positivt.