måndag 7 december 2009

Det var avslutning

på simskolan idag.

Alla barnen sa VÄLKOMNA i en kör, föräldrar och syskon satt uppradade och förundrades över barnens framsteg under terminen och applåderade ihärdigt. En lillebror var inte så nöjd över att sitta där i pappas knä. Gång på gång sa han att han ville ÅKA RUTSCHKANA. Systern simmade och simmade.

I slutet hällde lärarna ut bollar som barnen fick simma runt och hämta och systern crawlade omkring med sin flytkorv och ett leende på läpparna. Hon samlade så flitigt medan lillebror skrek JAG VILL BADA. Föräldrarna gav med sig litegrann, han fick sitta på kanten och plaska med benen, som ett av de andra syskonen.

Pappan videofilmade och videofilmade den simmande systern. Tyvärr missade han det verkliga scoopet som bara lämnade efter sig ett BLUBB BLUBB BLUBB och fick alla föräldrar att dra efter andan. En annan pappa hade snabbare reaktionsförmåga än båda pojkens föräldrar. När han redan var uppdragen hade mamman hoppat i och kramade den skrikande och väldigt ilskne lillebrodern som nu vrålade JAG RAMLADE I, JAG RAMLADE I, JAG RAMLADE I!!!

Till slut var uppvisningen över och vi kunde gå och åka lite vattenrutschkana.

2 kommentarer:

Sofia sa...

mm-hmm. Sâ du satt alltsâ pâ kanten i baddräkt dâ? Eller var är de riktigt skojiga bilderna?

Visst är det lustigt hur man gâtt frân "Men herre guuuud har dom ingen ordning pâ sina ungar" (i.e. före barn) till att tänka "nästa gâng är det nog vâr tur..." (efter barn)

Marie sa...

Japp, satt på kanten i bikini. Annars hade jag nog avvaktat när jag sett att han var på väg att bli uppfiskad:)

Håller med om det där med ordning på sina ungar. Det som man trodde hade med uppfostran att göra tycker man nu är en "extremt aktiv", framåt, äventyrslysten, som alltid utmanar sig själv och egentligen väldigt duktig unge (ja, visst ja, som råkar vara vår).