lördag 5 december 2009

Bemärkelsedagar och resande


Mamma och pappa reste söderöver för att fira bröllopsdag i morse, en ordentlig bröllopsdag av det jämna slaget som kräver lite sol och semester. Jag var uppe med tuppen och körde dem till flygplatsen.

Igår kom finlandsfamiljen hit efter en lång resa med bil och båt. Finska mamman ska upp med uppsats och fylla år i nästa vecka. Finska barnen har växt till sig ordentligt sen i somras.

En kompis syster gifter sig idag och jag har fått äran att fotografera brudparet.

Det är mycket bemärkelsedagar runtomkring oss nu, och folk som reser kors och tvärs över landets gränser. Mitt äventyr består i att lyckas ta vackra och minnesvärda foton en viktig och regngrå dag, att orka jobba de sista veckorna innan jul och att få det julfint hemma någon gång. Vad är ditt äventyr?

2 kommentarer:

Amanda sa...

mitt äventyr är att vara med sonen under hans första "festive season" och se honom njuta av alla nya ljus, lukter, smaker och trevliga besök

Marie sa...

Ååååhhh, jag säger bara det!