torsdag 9 juli 2009

Små könsord

-Varför kommer kisset från snoppen? frågade Einar mig i morse när han satt på pottan. Observera att han är precis fyllda två år och redan ställer frågor jag knappt kan svara på.
-Eeeehh... blev således mitt svar.
-Någonstans måste det ju komma ut, sa Peter i telefon när jag berättade om hela det lustiga samtalet en stund senare.

Einar fortsatte:
-Hilda har ingen snopp. Den har kommit bort!
Han pekar och hon känner efter.
-Men jag har ju min snippa kvar!
Och så blev det lite könsord på bloggen till slut även om jag aldrig hade det för avsikt. En sådan här historia kan man bara inte hålla för sig själv.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Barn är så roliga :-) En gång när Oscar var liten utbrast han "mamma, det regnar från snoppen!!"

Den senaste frågeställningen här är var bebisar finns före de är i magen !!!

Sofia sa...

Tihi vad skojiga de är! Men är alla småkillar så otroligt intresserade av att pilla med snoppen, eller är det bara Victor? När började era gå på pottan?
Victor har börjat säga till innan han ska bajsa, så man funderar ju... (17 månader) men det känns tidigt?

Marie sa...

Hilda förstår inte heller det där med att någon inte finns, till exempel när vi var på sjukhuset och fick henne måste ju Einar ha varit hos mormor och morfar eftesom hon var det när han kom.

Einar är inte så intresserad av att dra i snoppen, men många är väl det!? Hilda försökte vi till och från med pottan men inte förrän hon var 2 år och 9 månader blev hon av med blöjan. Einar har velat gå sedan han var 1 och ett halvt ungefär eftersom Hilda gjorde det. Sedan har vi låtit honom gå med bar underkropp när vi varit hemma och då har han känt när han behöver kissa. Med bajsningen händer det fortfarande en hel del olyckor, däremot är han torr på nätterna också.

Det om kiss och bajs...