söndag 26 juli 2009

Det blir inte bättre än så här

Med risk för att låta klichéartad undrar jag om livet någon gång varit bättre än vad det är just nu. Det beror på flera saker:

- Barnen leker fantastiskt bra med varandra, i timtal, och självständigt dessutom - jag menar utan att behöva få bekräftelse från oss hela tiden. När de behöver oss känns det roligt att ta hand om dem, för att det var ett tag sedan sist.

- Vädret är bara halvbra, vilket medför att man kan pyssla med saker hela tiden. Att göra saker med händerna, skapa, har blivit något av det bästa jag vet. Kanske inkluderar jag inte tvättandet i det, men vad sjutton - det blåser en del och torkar snabbt.

- Peter syltar och saftar, hämtar gödsel och lägger plattor i takt med att förråden fylls och tomten och växtligheten blir allt finare. Precis som han drömt om att göra, och som jag drömt om att få det.

Haken är att underbart inte är evigt. Men än är det tre semesterveckor kvar.

Inga kommentarer: